logo

Video encyclopedia

Mass media

Popular in this category (30,315)

Entertainment, Society, Business and economy

YouTube

YouTube is an American online video-sharing platform headquartered in San Bruno, California. Three former PayPal employees—Chad Hurley, Steve Chen, and Jawed Karim—created the service in February 2005. Google bought the site in November 2006 for US$1.65 billion; YouTube now operates as one of Google's subsidiaries.

TV, Entertainment, Society, Business and economy

Deutsche Welle

Deutsche Welle or DW is Germany's public international broadcaster. The service is available in 30 languages. DW's satellite television service consists of channels in English, German, Spanish, and Arabic. While funded by the German government, the work of DW is regulated by the Deutsche Welle Act, meaning that content is always independent of government influence. DW is a member of the European Broadcasting Union (EBU).

Entertainment, Business and economy

The New York Times

The New York Times is an American newspaper based in New York City with worldwide influence and readership. Founded in 1851, the paper has won 125 Pulitzer Prizes, more than any other newspaper. The New York Times is ranked 17th in the world by circulation.

Entertainment, Business and economy

Xinhua News Agency

Xinhua News Agency or New China News Agency is the official state-run press agency of the People's Republic of China. Xinhua is the biggest and most influential media organization in China, as well as the largest news agency in the world in terms of correspondents worldwide. Xinhua is a ministry-level institution subordinate to the Chinese central government, and is the highest ranking state media organ in the country alongside the People's Daily. Its president is a member of the Central Committee of China's Communist Party.

Entertainment, Society, Business and economy

The Guardian

The Guardian is a British daily newspaper. It was known from 1821 until 1959 as the Manchester Guardian. Along with its sister papers The Observer and the Guardian Weekly, The Guardian is part of the Guardian Media Group, owned by the Scott Trust. The Trust was created in 1936 "to secure the financial and editorial independence of the Guardian in perpetuity and to safeguard the journalistic freedom and liberal values of the Guardian free from commercial or political interference." The Scott Trust was converted into a limited company in 2008, with a constitution written so as to project the same protections for the Guardian as were originally built into the very structure of the Trust by its creators. Profits are reinvested in journalism rather than to benefit an owner or shareholders.

Entertainment

Voice of America

Voice of America (VOA) is a U.S. government-funded international radio broadcast source that serves as the United States federal government's official institution for non-military, external broadcasting. As the largest U.S. international broadcaster, VOA produces digital, TV, and radio content in more than 40 languages which it distributes to affiliate stations around the globe. Primarily viewed by foreign audiences, VOA programming has an influence on public opinion abroad regarding the United States and its leaders.

Entertainment, Society, Business and economy

The Washington Post

The Washington Post is a major American daily newspaper founded on December 6, 1877. It is the largest newspaper published in Washington, D.C., the capital city of the United States, and has a particular emphasis on national politics. Its slogan "Democracy Dies in Darkness" appears on its masthead. Daily broadsheet editions are printed for the District of Columbia, Maryland, and Virginia.

Entertainment

Television

Television (TV) is a telecommunication medium used for transmitting moving images in monochrome, or in colour, and in two or three dimensions and sound. The term can refer to a television set, a television program, or the medium of television transmission. Television is a mass medium for advertising, entertainment and news.

Entertainment, Society, Business and economy

Daily Mail

The Daily Mail is a British daily middle-market tabloid newspaper owned by the Daily Mail and General Trust and published in London. Founded in 1896, it is the United Kingdom's second-biggest-selling daily newspaper after The Sun. Its sister paper The Mail on Sunday was launched in 1982, while Scottish and Irish editions of the daily paper were launched in 1947 and 2006 respectively. Content from the paper appears on the MailOnline website, although the website is managed separately and has its own editor.

Entertainment, Society, Business and economy

The Hindu

The Hindu is an Indian daily newspaper, headquartered at Chennai. It was started as a weekly in 1878 and became a daily in 1889. It is one of the two Indian newspapers of record and the second most circulated English-language newspaper in India, after The Times of India with average qualifying sales of 1.21 million copies as of Jan–Jun 2017. The Hindu has its largest base of circulation in southern India,

Entertainment, Business and economy

Associated Press

The Associated Press (AP) is a U.S.-based not-for-profit news agency headquartered in New York City. Founded in 1846, it operates as a cooperative, unincorporated association. The AP is owned by its contributing newspapers and radio and television stations in the United States, all of which contribute stories to the AP and use material written by its staff journalists. AP's mission is to inform the world with accurate, fair, unbiased reporting. Its Statement of News Values and Principles spells out its standards and practices.

Entertainment, Society, Business and economy

The Wall Street Journal

The Wall Street Journal is a U.S. business-focused, English-language international daily newspaper based in New York City. The Journal, along with its Asian and European editions, is published six days a week by Dow Jones & Company, a division of News Corp. The newspaper is published in the broadsheet format and online.

Entertainment, Society, Business and economy

The Times of India

The Times of India (TOI) is an Indian English-language daily newspaper owned by The Times Group. It is the third -largest newspaper in India by circulation and largest selling English-language daily in the world according to Audit Bureau of Circulations (India). It is the oldest English-language newspaper in India still in circulation, with its first edition published in 1838. and the second-oldest Indian newspaper still in circulation after the Bombay Samachar. Near the beginning of the 20th century, Lord Curzon, the Viceroy of India, called The Times of India "the leading paper in Asia". In 1991, the BBC ranked The Times of India among the world's six best newspapers.

Entertainment, Business and economy

Reuters

Reuters is an international news agency headquartered in London, United Kingdom. It is a division of Thomson Reuters. Until 2008, the Reuters news agency formed part of an independent company, Reuters Group plc, which was also a provider of financial market data. Since the acquisition of Reuters Group by the Thomson Corporation in 2008, the Reuters news agency has been a part of Thomson Reuters, making up the media division. Reuters transmits news in English, French, German, Italian, Spanish, Portuguese, Russian, Urdu, Arabic, Japanese, Korean, and Chinese. It was established in 1851.

Entertainment, Business and economy

The Epoch Times

The Epoch Times is a multi-language newspaper founded in 2000 by John Tang and a group of Chinese Americans associated with the Falun Gong spiritual movement. Though the newspaper has been known for general interest topics with a focus on news about China and its human rights issues, it is becoming known for its support of U.S. President Donald Trump and favorable coverage of right-wing politicians in Europe; a 2019 report showed it to be the second-largest funder of pro-Trump Facebook advertising after the Trump campaign itself. The newspaper is part of the Epoch Media Group, which also operates New Tang Dynasty Television (NTD). The group's news sites and YouTube channels are known for spreading conspiracy theories such as QAnon and anti-vaccination propaganda. For its articles, the publication draws from a network within China, as well as Chinese expatriates living in the West.